Bezezbytková dieta. Podávejte se, co to vlastně je. - recenze, podvod, zkušenosti a diskuze


Název bezezbytkové diety není odvozena od ponechaných zbytků na talíři, ale týká se zbytků, které nám zůstávají ve střevech a následně škodí celému našemu trávicím traktu.

Ještě jste o ní neslyšeli? Povíme vám co to je

Co je bezezbytková dieta? Bezezbytková dieta se zaměřuje zejména na očistu střev. Většinou ji drží lidé, které trápí chronický zánět tlustého střeva, nepříjemná Crohnova choroba, střevní neprůchodnost a častý průjem. Jako každá dieta má i tato celou řadu pravidel a omezení. Ty je pak třeba dodržet. Bezezbytková dieta bývá doporučována při střevních potížích.

  • střevní neprůchodnost
  • časté průjmy
  • Crohnova nemoc neboli ulceriózní kolitida
  • před kolonoskopií
  • po operaci střev
  • během léčby rakoviny tlustého střeva

Podporuje naše zdraví

Bezezbytková dieta je zaměřená na zdraví a ne na hubnutí. Dieta je zacílena na tlusté střevo, jeho důkladnou očistu, zprůchodnění a obnovení jeho funkcí. Jde o lehce stravitelnou stravu s nízkým obsahem tuků a také nadýmavých potravin. Obsahuje více bílkovin oproti naší běžné stravě. Strava nesmí trávicí trakt dráždit a zanechávat v něm mnoho nestrávených zbytků.

Nevhodné jsou potraviny bohaté na velmi hrubou vlákninu. Hlavním cílem diety je zbavit naše střeva veškerých nestrávených zbytků. Na prvním místě je zdraví, nikoliv naše tělesná hmotnost. Jde spíše o léčebný postup než dietu. Zdraví lidé ji mohou vyzkoušet a nevyřazovat z jídelníčku vlákninu, pokud to není nutné.

Výhody bezezbytkové diety

  • malé množství tuku
  • lepší stravitelnost potravin
  • úplný zákaz alkoholu
  • energeticky plnohodnotná strava
  • léčebná forma stravy
  • forma dočasné diety

Nevýhody bezezbytkové diety

  • velký nedostatek vlákniny
  • nedostatek vitaminů
  • nedostatek některých minerálů
  • nedostatek zdravých tuků
  • při omezení mléka také dost nízký přívod vápníku
  • menší výběr pokrmů

Jídelníček bezezbytkové diety klade i důraz na správnou přípravu pokrmů. Vhodné je vaření, dušení a také pečení bez tuku. Zcela nevhodné je smažení, pečení v oleji a také grilování. Pokrmy musí být vždy důkladně uvařené do měkka, aby byly pro nás dobře stravitelné. Při pečení je nutné zejména odstranit všechny kůrky a viditelný tuk. Někdy je vhodné raději všechny pokrmy rozmixovat.

Jsou doporučené rostlinné tuky, i když máslo není zakázáno. Používat by se máslo mělo až při dokončování pokrmu. Velmi vhodné je čerstvé máslo nebo známé přepuštěné máslo s názvem ghí.

Vhodné potraviny

  • libové maso s nízkým obsahem tuku, jako kuřecí, krůtí, telecí, hovězí, králičí a jehněčí
  • ryby sladkovodní i mořské s nižším obsahem tuku, jako pstruh, štika i kapr
  • vařená nebo dušená šunka a dietní párky
  • tuky, zejména rostlinné
  • mléčné a zakysané výrobky, jogurty, tvaroh, kefír, podmáslí, jogurtová mléka i termix
  • tvrdé sýry, tvarohové sýry, jako lučina, gervais a cottage
  • vajíčka 1x denně
  • brambory, bramborová kaše, halušky a noky
  • obiloviny, těstoviny, rýže a kroupy
  • den staré pečivo, málo piškotů, suchary a dia vánočka
  • zelenina, jako vařená nebo dušená mrkev, dýně, celer, petržel, špenát a hlávkový salát
  • rajský protlak a rajčatová šťáva
  • ovoce, jako banány, jemně nastrouhané jablko bez slupky, meruňky i broskve
  • kompoty, pyré a marmelády
  • ovesné vločky
  • hladká, polohrubá a hrubá mouka
  • cukr i med
  • koření a bylinky, jako majoránka, kmín, bobkový list, nové koření, mletá skořice, vývar z cibule, sladká paprika, petrželka, ocet a citrónová šťáva
  • voda, čaj, neperlivé minerálky a ředěné ovocné šťávy

Proteinová dieta

Nevhodné potraviny

  • tučné maso, ryby a uzeniny
  • mléko a tučné mléčné výrobky
  • jogurty s ovesnými vločkami a ořechy
  • čerstvé pečivo
  • celozrnné výrobky
  • luštěniny
  • nadýmavá syrová zelenina
  • syrového ovoce s peckami, slupkami a semínky
  • ořechy, kokos i mák
  • houby
  • koření, jako pepř, bujóny, maggi, česnek a pálivé koření
  • smažené přílohy
  • kynutý knedlík
  • slané pochutiny
  • kečup a hořčice
  • kakao
  • káva
  • perlivé minerálky
  • alkohol

Bezezbytková dieta je na první pohled přísná, zejména na úpravy jídel. Povolených potravin je opravdu dost a jídelníček i v rámci této diety může být opravdu velice pestrý. Většina lidí je zvyklá jíst mnoho smažených jídel. Přechod na vaření, dušení a pečení bez použití tuků může být na začátku problém. Denně byste měli sníst několik menších porcí, nejlépe 5 až 6. Vsaďte na zdravou snídani, energeticky bohaté svačiny i na oběd a večeři bohatý na živiny.

Jídelníček na 5 dnů

  1. den

Snídaně: Lívance a marmeláda

Svačina: Banán

Oběd: Zapečené brambory se šunkou a sýrem

Svačina: Pribináček

Večeře: Kuřecí vývar s mrkví, celerem a petrželí

  1. den

Snídaně: Míchaná vejce s petrželkou a bílý chléb

Svačina: Banán s nastrouhaným jablkem bez slupky

Oběd: Vepřové medailonky s bramborovou kaší

Svačina: Kefír

Večeře: Drůbeží maso a špenátové listy

  1. den

Snídaně: Rohlík s ovocnou marmeládou

Svačina: Bílý jogurt s meruňkovým kompotem

Oběd: Špagety s boloňskou omáčkou a strouhaným sýrem

Svačina: Mléčná rýže

Večeře: Rýže a tuňák ve vlastní šťávě

  1. den

Snídaně: Rohlík s lučinou a dušenou šunkou

Svačina: Broskvový kompot

Oběd: Kuřecí nudličky s rýží

Svačina: Podmáslí

Večeře: Plátek libového telecího masa a těstoviny

  1. den

Snídaně: Rohlík s vaječnou pomazánkou a pažitkou

Svačina: Tvaroh s ovocnou příchutí

Oběd: Dušené kuřecí prso a bramborová kaše

Svačina: Ovocná přesnídávka a piškoty

Večeře: Karbanátek s brambory pečený v troubě a ovocný kompot


CHCETE KONEČNĚ ZHUBNOUT?

  • Ověřené přípravky na hubnutí
  • Tobolky na přírodní bázi
  • Podrobné srovnání různých přípravků

Bezezbytková dieta. Podávejte se, co to vlastně je.
5 (100%) 1 hlasů

Podobné recenze

Jedná se o podvod? Napište vaše zkušenosti.

Diskuze.

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Sex Cams