Osmihodinová dieta

Naposledy aktualizováno

Osmihodinová dieta neznamená, že zhubnete na vaši ideální váhu za osm hodin. Jde o to, že jíte jen v určených osmi hodinách denně. Tato dieta vychází z předpokladu, že lidské tělo je zvyklé jíst a potom i hladovět. Zároveň naši předci trávili mnohem více času fyzickou prací a méně času konzumací jídla, kterého měli k dispozici jen omezené množství. Osmihodinovou dietu popisují důkladně její autoři David Zinczenko a Peter Moore ve stejnojmenné knize.

Výhody

  • Dieta má jednoduchá pravidla.
  • Nemusíte se vzdávat svých oblíbených jídel.
  • Propaguje konzumaci zdravých potravin.
  • Jíte, když spalujete.
  • Má pozitivní výsledky.

Nevýhody

  • Není vhodná pro lidi s kolísavou hladinou cukru v krvi.
  • Smíte konzumovat i nezdravé potraviny.
  • Tvrdí se v ní, že stačí pouze 8 minut cvičení nebo pohybu.
  • Může vést k přejídání v době, kdy se smí jíst.

Omezení

Osmihodinová dieta není vhodná pro děti a lidi s kolísavou hladinou cukru. Vzhledem k tomu, že si u osmihodinové diety sami určíte, kdy budete jíst a kdy ne, může být problém ji držet, pokud pracujete ve směnném provozu.

Pizza

Krok po kroku

Jestliže chcete začít držet osmihodinovou dietu, vyčleňte si ve vašem dni osmihodinový úsek, kdy můžete jíst. Nejjednodušší je posunout snídani třeba na 9 nebo 11 hodin. V prvním případě přestáváte jíst v 17 hodin, v druhém v 19. Mimo tento čas smíte pít jen neslazené nápoje. Ráno třeba čaj nebo kávu, jinak se doporučuje voda. V osmihodinové dietě se ještě potraviny dělí na Fat Boosters (maso, vejce, ořechy, luštěniny, mléčné výrobky apod.), což jsou potraviny obsahující bílkovinu, vlákninu a zdravé tuky. Health Boosters (ovoce, zelenina, cereálie atp.) obsahují hlavně vitamíny a minerály. Jídlo by mělo být složeno minimálně ze dvou složek, tedy alespoň z každé skupiny jedno. Doporučuje se hodně pít, zejména neslazené nápoje.

Osmihodinová dieta vás nijak neomezuje, potraviny ke konzumaci jsou pouze doporučené. Další doporučení se týká alkoholu, který je vhodné omezit na tři sklenky za týden, což může vylepšit vaše výsledky při hubnutí. Pohyb si dopřejte vždy 8 minut a to ráno, ještě než budete snídat. Stačí procházka, nebo lehké cvičení.

Jídelníček

  • Před snídaní: káva, čaj nebo voda.
  • Snídaně: cereálie s mlékem, čerstvá ovocná šťáva.
  • Svačina: makový koláček.
  • Oběd: špagety s boloňskou omáčkou, hruška.
  • Svačina: müsli tyčinka.
  • Večeře: steak s pečenými brambory a grilovanou zeleninou, panna cotta.

Hodnocení

Osmihodinová dieta se v Americe těší velké popularitě. Má rozumný základ a vědecké opodstatnění. Zároveň, pokud smíme jíst jen osm hodin za den, jistě toho nesníme tolik, jako při běžné konzumaci celý den. Tato dieta je vhodná hlavně pro ty, kteří nechtějí nic měnit na svých stravovacích návycích a potřebují něco shodit. Doporučení, nikoliv nařízení, zdravých potravin působí svobodněji a člověk nemusí mít tendenci je porušovat. Zároveň autoři doporučují dietu držet minimálně 3 dny v týdnu, samozřejmě nejlépe pořád. Jen pohybu by mohlo být v osmihodinové dietě více, než 8 minut.

Zkušenosti

Já s tím začala poměrně nedávno, zhruba v půlce ledna, vážila jsem se po týdnu (-1,8kg), a pak ještě po dalších 4 dnech (to bylo dalších -0,7kg dole) a pak už ne, chci se nechat překvapit. Mám teď trošku těžší období, takže někdy i porušuju, proto na tu váhu radši nechci hned lézt – jen by mě to odradilo. Ale zjistila jsem, že pokud jím jen 8h denně, tak toho sním opravdu o dost méně než když jím sice spořádaně ale pořád do té pusy něco cpu. Byla jsem naučená z různých výživových doporučení – jíst hned po probuzení, jíst co 2 hodiny malá sousta atd… Ale nehubla jsem u toho. (sametka_ , modrykonik.cz)

Pro mě osobně by bylo jíst po 8 hodinách vražedné, nevydržela bych to..Raději jím po malých porcích každé 3-4 hod..Oproti tomu znám lidi, kterým jíst 3 x denně vyhovuje , takže jako ve všem, záleží na každém z nás. Ale doporučovat to jako dietu? Podle mě nesmysl. (Theuus, omlazeni.cz)

Já jím naposledy v 5 a chodím spát okolo 22 a stejně si připadám najezená.. Ale jak jsem kdysi dodržovala nejíst opravdu nic od 17, tak jsem zhubla pěkně a rychle… (calipsso, omlazeni.cz)

Podobné články:

2 reakcí na “Osmihodinová dieta”

  1. Zkoušela jsem a žádný výsledek. Nejdřív 2 kg dolů a pak zase zpět. Snídala jsem v 9 v práci a jedla naposled kolem čtvrté. Takže jsem jedla jen 7 hodin. Ráno jsem měla hlad, protože jsem byla zvyklá snídat, večer jsem ustála v pohodě, protože jsem už předtím nejedla po 16. hodině. Rozesmála mě reakce čtenářky, která pochopila, že se jí v intervalu 8 hodin. Poněkud špatně to pochopila.

  2. držím tuto dietu 3 týdny 6 kilo dole.Co je skvělé!!Doporučuji všem.Ráno 8.00 h. snídaně,,normálné jako máte rádi ja slané, nebo teplé kaše.Oběd ve 12.00 h. polévka, nebo burgur zelenina na to sýr, můžete maso na přírodno,nesmažím nic nejím přílohy, dám si zeleninu.Ryba by byla vhodná,k tomu jen jeden brambor.Mraženou zeleninu trochu orestujte nebo poduste.Dobrý je pohyb.Mám koloběžku / 10 km / kdy by bylo dobrý počasí.A poslední jídlo v 16.00 h. zelenina, nebo vajíčka, slaninka, ovoce, kedlubna, mrkev nastrouhaná s jabkem.Pak jen piju, vodu, kafe, hodně bylinkového čaju.Nejím těch 16 hodin.Hlad nemám.Kila jdou dolů.Díky bohu:-D

Zanechat komentář