Nejméně kalorická zelenina - recenze, podvod, zkušenosti a diskuze


Léto už je skoro tady a spolu s ním i poslední možnost, jak vylepšit svou postavu do plavek. V minulém díle jsme si posvítili na nejméně kalorické ovoce. Jak je to ale se zeleninou? Lze ji konzumovat bez jakýchkoliv výčitek? Na to se podíváme v tomto článku.

To, že je zelenina zdravá vás učili už od útlého věku. Oproti sladkému ovoci si však vaše srdce a chuťové pohárky získávala spíš pozvolna. To, že se popularita zeleniny zvyšuje je ale jedině dobře. Je totiž nejen chutná, ale je stejně jako ovoce napěchovaná hromadou vitamínů.

Mimo jiné, pokud si vyberete správně, může se stát významným spojencem v boji za udržení ideální váhy. (Případně vám pomůže efektivně zhubnout přebývající kilogramy navíc.)

Víte, jaká zelenina má nejmenší množství kalorií a zároveň je vaší kondici prospěšná? 

Ledový salát

Pokud bychom hledali nekorunovaného krále zeleniny, pak by to byl pravděpodobně ledový salát. Jeho hlávky jsou jemně zelené, a především božsky křupavé. Není tedy divu, že se k jeho konzumaci uchylujeme především v jarních a letních měsících, kdy dokáže osvěžit i ten nejparnější den.

 

Krom jiného, ledový salát obsahuje: 

  • Vitamín C
  • Vitamín K
  • Vitamín A
  • Foláty
  • Draslík

Ke všemu je v něm velmi málo kalorií. Což znamená, že s jeho pomocí (a s trochou pohybu) opravdu zhubnete.

Letový salát se nejčastěji používá do zeleninových salátů. Oblíbený je ale i ve formě zeleninové oblohy. Někteří lidé ho ale využívají i při servírování hlavního jídla. Třeba když na listy ledového salátu položí lehkou masovou směs.

Salátová okurka

Mezi další zázraky přírody s téměř nulovým obsahem kalorií jsou salátové okurky. Když jsou čerstvé, krásně křupou a příjemně vás osvěží. Vzhledem k jejich neutrální chuti je mají rády i děti a další zarytí nepřátelé zdravého životního stylu.

V okurkách objevíte: 

  • Vitamín C
  • Vitamín K
  • Draslík
  • Hořčík
  • Mangan

Salátová okurka se hodí do okurkového salátu. Bude se dobře vyjímat i ve smoothies, nebo jako rychlá svačinka, kdy ji budete krájenou podávat třeba s hummusem či jinou zdravou pomazánkou.

Celer

Zrovna celer si cestu do našich kuchyní hledal trochu déle. To je škoda, protože je prokázáno, že má výborné účinky v oblasti snižování tělesné hmotnosti. Navíc, spektrum využití celeru je velmi široké, takže s trochou snahy ho do vašeho jídelníčku zakomponujete poměrně snadno.

V celeru je mimo jiné: 

  • Vitamín A
  • Vitamín C
  • Vitamín K
  • Draslík

I celer lze pojídat jen tak samotný s pomazánkou či dipem. Když nevíte, co udělat s jeho zbytky, ty zužitkujete třeba při vaření polévky. Hodí se i do některých druhů salátů.

Ředkvičky

Ředkvičky jsou zelenina, do které se pravidelně zakousneme už na jaře. Její červeno-bílá barva a štiplavá chuť nám dodávají dobrou náladu i spoustu důležitých látek. Což je jedině dobře, protože po zimně je náš organismus potřebuje víc než když jindy. V neposlední řadě jejich konzumace nijak neohrozí vaši štíhlou linii.

Ředkvičky mají: 

  • Vitamín K
  • Vitamín B6
  • Zinek
  • Měď
  • Fosfor
  • Mangan
  • Draslík

A spoustu dalších vitamínů a minerálů.

Ředkvičky se spolu s další zeleninou hodí do lehkého jarního salátu. Velmi často se konzumují i jako příloha kaloričtějších jídel. Chutnat vám budou i samotné, nebo nakrájené na chlebu s tvarohem či sýrem. V případě nouze z nich uděláte pomazánku.

Špenát

Špenát buď milujete, nebo nenávidíte. Co mu ale rozhodně nikdo neupře jsou jeho nutriční hodnoty. Když ho budete jíst pravidelně, nebudete mít svaly jako Pepek námořník. Rozhodně k němu ale nebudete mít daleko.

Ve špenátu je totiž: 

  • Železo
  • Vitamín K
  • Vitamín C
  • Vitamín A
  • Vitamín E
  • Vitamíny skupiny B
  • Draslík

Velkou výhodou špenátu je, že si můžete vybrat, jaké jeho variantě dáte přednost. Zmražené špenátové pyré je vhodné do polévek, jako příloha nebo jako náplň do slaných závinů. Čerstvý listový špenát je naopak dobrý do smoothies, salátů nebo jako zelenina do těstovin.

Rajčata

Podobně jako salátová okurka či ředkvičky, i rajčata si u nás získaly velkou oblibu. Může za to nejen fakt, že je lidé rádi pěstují, ale také kvůli jejich příjemné chuti a malému obsahu kalorií. Rajčata navíc seženete takřka kdykoliv během roku a způsoby jejich úpravy jsou taktéž velmi pestré. Proto si rozhodně zaslouží místo v našem malém zeleninovém seznamu.

Rajčata obsahují: 

  • Vitamín C
  • Vitamín K
  • Foláty
  • Draslík

Z rajčat během chvíle vykouzlíte pikantní rajčatový salát. Populární jsou i při výrobě sandwichů, nebo v zeleninové obloze. Hodí se i do salátu, polévek či omáček. Chutnat vám ale budou i samotné.

Jak vidíte, druhů nízkokalorické zeleniny je opravdu velká spousta. A to se nám ani nepodařilo je vyjmenovat všechny. Čestné místo by si zasloužila i brokolice, lilek, zelí, zelené fazolky nebo třeba chřest.

Pokud se i vy rozhodnete, že budete hubnout s pomocí ovoce a zeleniny, dbejte na to, abyste si vybírali takové druhy, které vám opravdu chutnají. Jen tak u svého záměru opravdu vydržíte. Hubnutí vás bude bavit víc i v situaci, kdy budete hledat nové způsoby úpravy jednotlivých ingrediencí. Také myslete na to, že nic se nemá přehánět. Jednou za čas si udělejte radost a snězte i něco, co vybočuje z vašeho běžného režimu.

Jakou nízkokalorickou zeleninu máte rádi vy? 

 

 

 


CHCETE KONEČNĚ ZHUBNOUT?

  • Ověřené přípravky na hubnutí
  • Tobolky na přírodní bázi
  • Podrobné srovnání různých přípravků

Nejméně kalorická zelenina
5 (100%) 2 hlasů

Podobné recenze

Jedná se o podvod? Napište vaše zkušenosti.

Diskuze.

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *