6 tipů na zdravou snídani

Snídaně je nezbytnou součástí každého jídelníčku. A to nejen proto, že vám to říkají herci v reklamách, ale proto, že vám dodá živiny na podstatnou část dne. Pokud jste ji tedy do dnešních dní spíše odbývali, dáme vám několik tipů, které vám dost možná pomohou na ni rychle změnit váš názor. 

To, že bychom měli snídat není jen nějaké klišé, kterým se nás výrobci cereálií a kávy snaží přesvědčit ke koupi svých výrobků. Snídaně je totiž pro tělo člověka opravdu důležitým momentem každého dne.

Má nejen vliv na vaši spokojenost a náladu, ale také vám pomůže s hubnutím. Za vhodných podmínek může dokonce výrazně snížit riziko vzniku srdečních příhod. Také nezapomeňte na to, že se jedná o výborný způsob, díky kterému se zlepší vaše koncentrace v dopoledních hodinách. Proto by na snídani neměli zapomínat dospělí, ani děti. (Děti by měly snídat obzvlášť. Když vezmeme v úvahu, že je ve škole čeká probírání nové látky a skládání nejrůznějších testů.)

Pokud jsme vás stále nenavnadili k tomu, abyste dali snídání alespoň malou šanci, zkusíme vás přesvědčit v následujících několika odstavcích. 

Proč je dobré snídat?

Než se vrhneme na všechny zdravé tipy, které vám konzumaci snídaně výrazně zpříjemní, podíváme se na to, jaké benefity pro nás toto jídlo má. Ve druhé části této sekce se zaměříme i na to, jakým způsobem si lze snídani pohodově dopřát.

Když budete snídat, ovlivníte tím: 

  • Svou váhu
  • Hladinu krevního cukru
  • Stav vašeho srdce
  • Funkci mozku
  • Svou náladu
  • Soustředěnost

Díky snídani také předejdete vlčímu hladu během dne. Zvlášť, pokud nemáte dostatek času na oběd.

Pokud se ke snídani musíte přemáhat, případně ji zhltnete ve stresu, zkuste si nastavit budík o 15-20 minut dřív. Pokud chcete, náročnější jídla si k snídani připravte už večer. Na to jsou dobré třeba kaše z vloček a semínek. Pro úsporu času si můžete připravit i těsto na palačinky či vaši oblíbenou pomazánku. Uvidíte, že ušetřené minuty náležitě zužitkujete jiným způsobem. (Třeba tím, že se budete moci na jídlo konečně pořádně soustředit.)

Snídani si můžete donést do postele, na balkon nebo k vašemu jídelnímu stolu. Když si k ní pustíte ještě příjemnou hudbu, uvidíte, že se vám do nového dne bude vykračovat mnohem líp.

6 tipů na zdravou snídani

Nyní se podíváme na samotné zdravé tipy. Skeptici díky nim možná konečně uznají, že co je zdravé může být i dobré.

Vejce

Ještě nedávno byla vejce na černé listině všech dietologů a nutričních poradců. Přitom se jedná doslova o elixír důležitých živin. Výhodou vajec je i to, že je můžete jíst na tisíc různých způsobů.

Chutnat vám bude vaječná omeleta se zeleninou, vejce natvrdo nebo trochu náročnější vejce Benedikt. Samozřejmě, vejce nedoporučujeme konzumovat každý den. Když si je ale dopřejete párkrát za týden, určitě se vám nic nestane.

Jogurt

Další stálicí snídaňového menu je bezesporu jogurt. A především ten bílý. Kvalitní bílé jogurty obsahují velké množství vápníku a bílkovin. Ke všemu jsou plné přátelských kultur, které prospívají vašemu zažívání. Do jogurtu přidejte i vaše oblíbeného ovoce.

Ovesná kaše

Odpůrci ovesné kaše žijí v představě, že se jedná o odpornou lepkavou hmotu bez chuti, kterou by snědli jen s největším sebezapřením. Skutečnost je ale trochu jiná. Ovesné vločky můžete uvařit ve vodě, kravském mléce, ale třeba i v tom rostlinném (např. mandlovém). Když do kaše přidáte trochu čokoládových lupínků, skořici či ořechy, uvidíte, že s vaší představou bude mít tento výtvor jen velmi málo společné.

Ovesná kaše je navíc výborným jídlem pro všechny, kteří trpí na urputný hlad v brzkých dopoledních hodinách. Jejím malým bonusem je pak to, že je účinným pomocníkem při snižování hmotnosti.

Chia pudink

V posledních několika letech si lidé oblíbili i konzumaci chia pudinku. Stačí, když večer zalijete chia semínka trochou vody či (rostlinného/kravského) mléka. Chia semínka obsahují velké množství vlákniny a bílkovin. Zlepší vaše zažívání a taktéž vám pomohou s hubnutím.

Ovocné/zeleninové smoothie

Pokud nejste po ránu schopni cokoliv pozřít (nebo prostě jen nemáte čas), řešením by pro vás mohlo být ovocné, nebo zeleninové smoothie. Stačí, když si vyberete své oblíbené druhy ovoce či zeleniny a společně je rozmixujete do koktejlu bohatého na vitamíny i na lahodnou chuť. Uvidíte, že vás popíjení takového nápoje velmi rychle nakopne k podávání těch nejlepších pracovních i studijních výkonů.

Tmavé pečivo

Kvalitní snídani představuje i tmavé (celozrnné) pečivo, které namažete sýrem cottage a dodatečně ho obložíte dobrým plátkovým sýrem se šunkou. Tak do sebe dostanete potřebné množství vlákniny, tuků i bílkovin. Pokud chcete, vše doplňte o pár malých rajčátek, okurku a další oblíbenou zeleninu.

Jaká je vaše nejoblíbenější zdravá snídaně? Napište nám do komentářů. 

 

Podobné články:

Chcete konečně zhubnout?

✔️ Ověřené přípravky na hubnutí    ✔️ Tobolky na přírodní bázi    ✔️ Podrobné srovnání

Srovnání přípravků

Zanechat komentář