Zbavte se bolesti zad. Změňte spánkovou polohu i matraci

Naposledy aktualizováno 1.6.2018 redaktorem MUDr. Zdeňka Fantová

Asi nespočítáme, kolikrát už bylo řešeno, že nejsnadnější cestou ke zdraví je kvalitní spánek. I přesto mnozí z nás spí v nepřirozených polohách na přeleželých molitanových hrůzách, na kterých doslova trpí. Celou noc se přetáčí zleva doprava, chvíli je tlačí rameno, chvíli koleno, ráno se budí s rozbolavělými zády … Udělejme spolu vše pro to, aby se to už neopakovalo.

Stačí změnit dvě maličkosti – spánkovou polohu a matraci. Jak tedy lépe spát a zbavit se nepříjemných bolestí?

Jaká spánková poloha je nejlepší?

Poloha, kterou zaujímáme během spánku, je jedním z mnoha faktorů ovlivňují kvalitu spánku. Ten je nesmírně důležitý pro odpočinek a celkovou regeneraci těla i mysli. Nevhodná poloha nám dokáže spánek znepříjemnit častým přetáčením, tlačením nebo bolestí svalů i kloubů.

Problém ale je, že během spánku naše tělo není řízeno vědomím a my vlastně ani nevíme, ve kterého poloze trávíme v noci nejvíce času. Náš spánek je neklidný a polohu spánku vyměníme za noc přibližně 30 krát. Co ale můžete ovlivnit je poloha, ve které budete usínat.

Zbavte se bolesti zad. Změňte spánkovou polohu i matraci

Všichni spíme v jedné ze čtyř základních spánkových poloh:

  1. na zádech
  2. na boku
  3. na břiše
  4. v embryonální poloze

Kterou polohu byste si měli osvojit, chcete-li se zbavit bolesti zad i krční páteře? Jednoznačně tu první, na zádech. Umožňuje hlavě, krku i páteři zůstat v přirozené poloze a nevystavuje je žádným zbytečným křečím. Ještě optimálnější polohu zajistí podložení kolem malým polštářkem.

Vyhýbat byste se naopak měli ležení na břiše. Při něm dochází ke zplošťování přirozené křivky páteře a zbytečné námaze zádových svalů. Navíc způsobuje bolest krční páteře, protože vás nutí vytočit hlavu směrem do strany.

Nepřehlédněte:  Česnekopažitku určitě neznáte. Pojďme se na ní podívat

Po jaké sáhnout matraci?

I ta nejlepší spánková poloha však potřebuje patřičnou oporu. Na tvrdé podlaze nebo příliš měkké proležené matraci vám sama od bolesti nepomůže. Poohlédněte se proto také po nové matraci z kvalitního materiálu. S bolestí zad i krční páteře nejlépe pomáhá paměťová pěna.

Paměťová nebo také líná pěna se vyznačuje dokonalou schopností přizpůsobit se jakémukoliv tlaku a měnit svůj tvar i tvrdost. Je to díky tomu, že reaguje na lidské teplo.

Zbavte se bolesti zad. Změňte spánkovou polohu i matraci Po ulehnutí se matrace z líné pěny během chvíle přizpůsobí křivkám vašeho těla, na klíčových místech jako boky a ramena změkne a vůbec netlačí. Když polohu změníte, jen velmi pomalu se vrátí zpátky do svého původního tvaru. Tyto její vlastnosti zaručují, že bude vaše páteř vždy v přirozené poloze.

Když k matraci přidáte také anatomicky tvarovaný polštář ze stejného materiálu, zbavíte se i bolestí krku. Polštář z paměťové pěny přirozeně zaplní prostor pod krkem tak, že krční páteř zůstane rovná, což je základem k tomu, aby nebolela.

Rada na závěr: Při výběru matrace si dávejte pozor na to, jak vysoká vrstva paměťové pěny na ní vlastně je. Je velký rozdíl mezi 1 nebo 15 centimetry. Jednoduše platí, že čím vyšší vrstva, tím lepší vlastnosti matrace.

Chcete konečně zhubnout?

✔️ Ověřené přípravky na hubnutí    ✔️ Tobolky na přírodní bázi    ✔️ Podrobné srovnání

Srovnání přípravků

Napsat komentář