Vše, co byste měli vědět o vegetariánství - recenze, podvod, zkušenosti a diskuze


Přemýšlíte o změně životního stylu a láká vás vynechání masa? V tom případě jste na nejlepší cestě, jak se stát vegetariánem. I když to zní na první pohled lákavě, je tu několik důležitých informací, o kterých jste možná nevěděli a na které je potřeba brát zřetel. Které skutečnosti to jsou si povíme v následujícím článku. 

Společnost ušla obrovský kus cesty. Alespoň, co můžeme soudit při reakcích, když se někdo veřejně přizná k tomu, že je vegetarián. Nejspíš je to následek toho, že se v posledních několika letech vyrojilo neuvěřitelné množství dalších “alternativních” způsobů stravování, které se staly běžnou součástí našeho života.

Velmi pozitivní je i postoj výrobců potravin, restaurací a řetězců rychlého občerstvení. Ti všichni se naučili vcelku pružně reagovat na měnící se trendy, a tedy i na specifické požadavky svých potenciálních i stávajících zákazníků.

Být vegetarián už tedy neznamená, že budete odkázaní na celoživotní chroupání syrové zeleniny. Místo toho si dopřejete i bezmasé hamburgery, párky a mnoho dalších běžných potravin.

I přes všechny změny je však vhodné vědět, které potraviny jsou pro vás dobré a jakým způsobem bojovat proti deficitu některých minerálů a živin. 

Kdo je vegetarián?

Vegetarián je člověk, který se zřekne konzumace masa. Tak může učinit nejen kvůli svému přesvědčení, že zabíjení zvířat není správné, ale i jen proto, že mu masitá strava jednoduše nechutná.

Je zajímavé, že vegetariánství má několik dalších proudů, které se od sebe ve velké míře liší. Můžeme se setkat například s laktoovovegetariány, kteří se striktně vyhýbají masu, ale čas od času si dopřejí mléčné výrobky a vejce. Jedná se o celkem běžný a méně radikální druh vegetariánství.

Dále tu máme laktovegetariány, kteří se vyhýbají masu a vejcím, ale nemají nic proti konzumaci mléčných výrobků. Jejich opakem jsou ovovegetariáni, kteří nejedí maso a mléčné produkty, ale nepohrdnou vařenými či jinak upravenými vejci. Dále tu pak máme pescetariány, kteří nejedí maso s výjimkou toho rybího. Občas si dají i mléčný výrobek, nebo vejce. A nakonec tu máme vegany, kteří se striktně vyhýbají jak masu, tak vejcím, mléčným produktům a dalším ingrediencím živočišného původu.

Vliv vegetariánství na zdraví

Nyní se podíváme na to, jaký vliv má vegetariánství na lidské zdraví. Kromě pozitivních dopadů se podíváme i na ty negativní.

Mezi benefity vegetariánství patří: 

  • Snížení hladiny cholesterolu
  • Lepší trávení
  • Snížení hmotnosti
  • Prevence chorob kardiovaskulárního systému

Naopak by si vegetariáni měli dát pozor na: 

  • Únavu
  • Bolesti hlavy
  • Zhoršený stav pleti, nehtů a vlasů
  • Snadnější lámavost kostí
  • Bolesti svalů
  • Ztrátu vlasů
  • Deprese
  • Potíže s trávením
  • Ztrátu zraku

Za tyto problémy může především nižší, nebo zcela chybějící příjem zinku, vitamínu B12, vitamínu D, vápníku, železa a bílkovin. Proto je důležité, abyste si zodpovědně určili, zda se vám vyplatí být striktním vegetariánem. Pokud ano, nepodceňujte konzumaci výživových doplňků a dobrou informovanost o alternativních zdrojích těchto látek.

S ohledem na zdraví se vegetariánská strava nehodí pro děti, staré a nemocné a těhotné a kojící ženy.

Náhradní zdroje některých látek

Protože hledání chybějících vitamínů a minerálních látek může být trochu zdlouhavé, připojujeme malý seznam potravin, které byste měli pravidelně jíst.

Vyzkoušejte například: 

  • Luštěniny (proteiny)
  • Tofu (vápník)
  • Zelený hrášek (proteiny)
  • Mandle (vápník)
  • Tempeh (železo)
  • Dýňová, sezamová a lněná semínka (železo)
  • Ovesné vločky (zinek)
  • Divokou rýži (zinek)
  • Houby shitake (vitamín D)

Co se týče vitamínu B12, jeho kompletní náhrada je velmi problematická. Proto určitě neuděláte nic špatného, když si ho pořídíte ve formě výživových doplňků. Jeho nedostatek je považován za největší problém lidí, kteří se rozhodnou žít život bez masa.

Máte zkušenost s vegetariánskou stravou? Určitě nám napište další důležité tipy a postřehy do komentářů. 

 

 

 


CHCETE KONEČNĚ ZHUBNOUT?

  • Ověřené přípravky na hubnutí
  • Tobolky na přírodní bázi
  • Podrobné srovnání různých přípravků

Vše, co byste měli vědět o vegetariánství
5 (100%) 2 hlasů

Podobné recenze

Jedná se o podvod? Napište vaše zkušenosti.

Diskuze.

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Sex Cams