Tipy na potraviny pro podporu plodnosti.

Samotné početí je dané také naším stravovacím režimem. Pokud se vám nedaří počít potomka, zkuste zapřemýšlet, jakým způsobem jíte a jak se hýbete. Samozřejmě pokud máte problém hormonální nebo anatomický, v tomto ohledu vám úprava jídelníčku nemůže, ale může zlepšit rozhodně váš zdravotní stav. Pokud se na dítě připravujete, existují jisté potraviny, které dokáží stimulovat, jak ženskou, tak mužskou plodnost.

Ženy

  • Vitamíny B (maso, žloutky, ryby, játra, luštěniny, kapustu, špenát, řepa)
  • Vitamín E (luštěniny, klíčky, obiloviny, rostlinné oleje, ořechy)
  • Plnotučné mléčné výrobky
  • Med

honey-dipper-351485_640

Ženy by se měli v jídelníčku zaměřit na cereálie. Cereálie v pečivu, luštěninách nebo zelenině. Dále je potřebné tělu dodat dostatek železa, které v raných fázích těhotenství snižuje riziko potratů. Najdete jej v jahodách, malinách, ostružinách, všechny druhy ořechů, červené řepě nebo špenátu. Důležité jsou také mléčné plnotučné výrobky, které obsahují vitamín D a vápník. Nicméně ani s plnotučnými výrobky to nepřehánějte, stačí jeden jogurt nebo sklenice plnotučného mléka denně. Avokádo je vhodné pro oba partnery, obsahuje vitamín E, který podporuje funkci reprodukčního systému.

Muži

  • Vápník a vitamín D (mléčné výrobky, cereálie)
  • Selen – česnek
  • Tučné ryby (omega-3- mastné kyseliny) – losos, makrela
  • Chilly – zvýšená cirkulace krve v reprodukčních orgánech

appenzeller-3486_640

Existují také potraviny, kterým je lepší se v tomto období vyhnout, jako je káva, kouření, alkohol a ostatní drogy. Všechno zvyšuje riziko potratů. Vyvarujte se také instantním potravinám – uzeninám, brambůrkům, polotovarům a cukrovinkám.

Podobné články:

Chcete konečně zhubnout?

✔️ Ověřené přípravky na hubnutí    ✔️ Tobolky na přírodní bázi    ✔️ Podrobné srovnání

Srovnání přípravků

Zanechat komentář