Rychlé hubnutí – výhody a nevýhody

Pokud patříte k těm, co hubnou těžce a navíc jste netrpěliví, protože chcete výsledky hubnutí vidět hned, můžete vyzkoušet nějaké přípravky, zákroky nebo silné diety. Dejte si však pozor, aby se vám to nevymstilo a nezaplatili jste krutou cenu ve formě svého zdraví.

Zhubnout rychle znamení pro organismus velkou zátěž. Jaká je zdravá míra hubnutí, je individuální a odvíjí se od mnoha faktorů. Jak docílit aby byl efekt trvalý, bez jojo-efektu a nenechalo hubnutí stopy na našem zdraví? Podívejme se na to.

Dopady rychlého zhubnutí na naše tělo

Podívejte se, s čím se můžete nejčastěji po rychlém hubnutí setkat a čeho se máte vyvarovat. Každé hubnutí by mělo být velmi dobře promyšlené a radši pomalejší.

Pozor na poruchy příjmu

Nechutenství a poruchy příjmu potravy mohou přijít při snaze vědomě si jídlo odpírat a vsugerovávat si jeho negativní dopad. Z dlouhodobého hlediska je jídlo v životně potřebné k životu a výživu potřebujeme. Jinak mohou přijít časem zdravotní a psychické problémy. Může se objevit anorexie, bulimie nebo ortorexie a podobně. Pokud chcete úspěšně zhubnout, musíte jíst rádi, stravovat se pravidelně, vyváženě, s mírou a zdravě.

Nebezpečí oslabení imunity

Oslabená imunita je důsledkem rychlého hubnutí. Nedostatečná výživa způsobuje různá onemocnění a můžeme chytnout každý virus a bakteriální infekci. Pokud tělo nemá dostatek vitamínů, minerálů a enzymů, strava nemá vyvážený poměr proteinů, tuků a sacharidů, tělo je celkově oslabené.

Vnější projevy napoví

Vnější projevy v podobě suché kůže, akné, padání vlasů, lámání nehtů a dalších projevů souvisí s nedostatečnou výživou. Pro vitální vlasy, pěkné nehty a svěží pleť musí být přísun živin a vody pro hydrataci pravidelný.

Nekvalitní spánek

Poruchy spánku se často objevují při nedostatečné výživě. I když padáme únavou, nemůžete se dobře vyspat. Je třeba nejen pravidelně cvičit, ale i odpočívat a jíst pravidelně různorodé potraviny, aby byl spánek kvalitní.

Psychické poruchy

Úzkost, deprese a nervozita se objevují, pokud jsme hladoví a vysílení. Pak nemáme jasnou mysl. Nedostatek živin a často i sacharidů vede k nervozitě, migréně, únavě a špatné náladě. Při pravidelné stravě máme dostatek energie, mozek i tělo má výživu a energii a metabolismus je stále v obrátkách.

Nežádoucí příčiny rychlého hubnutí

Rychlé zhubnutí se jeví na první pohled jako úžasné. Může však i nechtěné. V některých případech se tomu zabránit nedá a může za to třeba nemoc nebo psychické vypětí. Každé hubnutí by mělo být dobře promyšlené a řízené. Dávejte si na hubnutí proto velký pozor.

Nepřehlédněte:  Neinvazivní liposukce: Alternativa té klasické?

Nenechte tělo strádat

Dieta nebo také hladovka sice ze začátku dává hubnutí rychlost, ale pak často přichází zlom, tělo se začne bránit a přestane hubnout. Pak přichází demotivace a bohužel i jo-jo efekt. Zpomalí se metabolismus, trávení a bohužel dojde k hubnutí svalové hmoty. Dostat tělo znovu do formy není vůbec snadné a může vás to ovlivnit na celý život.

Zapomeňte na stres

Stres přichází náhle nebo průběžně a často velmi nekontrolovatelně. Někdo při něm přibírá a jiný zas hubne. Hubnutí díky stresu má každopádně negativní vliv na zdraví. Může dojít k nedostatečné výživě, k podvýživě, hubnutí svalové hmoty, vyčerpání, nervozitě a poruchám spánku.

Od nemoci k vyčerpání a poškození zdraví

Nemoc přichází často neohlášená a může mít rychlý spád. Celkový organismus může hodně utrpět. Přidat se může nechutenství, zvracení, různé bolesti a neduhy. Pak jde nejen o hubnutí, ale také o rychlé vyčerpání. Navíc nejde ani tak o hubnutí tuků, ale spíše svalů, což je nežádoucí.

Jakou rychlostí hubnout

Přesnou míru hubnutí nelze stanovit. Každý máme jinou stavbu těla, jiný metabolismus, jinou práci, jinak se pohybujeme, máme jiné chutě i spalování. Navíc je třeba přihlédnout k pohlaví, věku i zdravotnímu stavu. Zdravá míra zhubnutí je podle odborníků 0,5 až 1 kilogram týdně. I tak můžete za rok zhubnout klidně minimálně 25 kg a to je opravdu dost. Hubnout rychle neznamená shodit kila efektivně a dlouhodobě. Hubnutí vyžaduje řád a čas. Dbejte proto při hubnutí na to, aby byla vaše strava pravidelná a pestrá, nezapomínejte na pitný režim a pohybovou aktivitu. Při zdravém životním stylu se vám zhubnout jistě podaří.

Podobné články:

Chcete konečně zhubnout?

✔️ Ověřené přípravky na hubnutí    ✔️ Tobolky na přírodní bázi    ✔️ Podrobné srovnání

Srovnání přípravků

1 reakce na “Rychlé hubnutí – výhody a nevýhody”

Zanechat komentář