Co zpomaluje náš metabolismus - recenze, podvod, zkušenosti a diskuze


Chcete zhubnout, ale jde to pomalu, nebo vůbec. Váš boj závisí nejen na tom, jak často se pohybujete a jaké jídlo jíte. Velké slovo v něm má i rychlost vašeho metabolismu. A tu můžete, i přes své nejlepší úmysly, negativně ovlivnit. Pojďte se spolu s námi podívat, co vašemu metabolismu škodí a jak ho naopak můžete efektivně podpořit. Jste připraveni? 

Metabolismus je kouzelné slovo, které zná skoro každý. Většinou se o něm hovoří v souvislosti s hubnutím. Vůbec nejčastěji je pak toto slovo používané jako výmluva, proč zrovna vám hubnutí nejde.

Ačkoliv jsou hodnoty metabolismu každého člověka dané, při troše snahy ho můžeme popostrčit k větším výkonům. (A tedy i k rychlejšímu spalování tuků.) To by bylo pozitivní, pokud by však to samé neplatilo i o jeho zpomalování.

Je totiž úplně dobře možné, že i když si myslíte, že pro své tělo děláte to nejlepší, nutíte ho k obranné reakci a začne spalovat mnohem pomaleji, než by bylo potřeba.

Pojďme se tedy na celou věc podívat trochu více zblízka. 

Co je to metabolismus?

Abychom byli schopní o fungování metabolismu hovořit, je potřeba si ujasnit, co to ten metabolismus vlastně je. Zjednodušeně se jedná o tělesný proces, který má funkci našeho osobního ředitele zásobování.

Mezi jeho primární funkce patří: 

  • Přeměna potravy na energii
  • Rozdělení potravy na jednotlivé složky
  • Odstraňování přebytků a odpadu

To, jestli máte rychlý, nebo naopak pomalý metabolismus se nejčastěji zjišťuje podle jeho bazální hodnoty. V překladu to znamená, kolik energie váš organismus potřebuje k udržení všech “neviditelných” životních procesů v klidovém režimu.

U každého jsou tyto hodnoty jiné. Dokonce ani z hlediska věku a pohlaví nespalujeme všichni úplně stejně. Velkou roli v těchto číslech hraje i to, jak je dotyčný jedinec aktivní a jaký je jeho obvyklý energetický příjem.

Co zpomaluje můj metabolismus?

Když už nyní chápete, jakou úlohu v našich tělech metabolismus má, můžeme se zaměřit na to, co ho nutí k tomu, aby zpomalil.

Rychlost spalování negativně ovlivníte: 

  • Příliš nízkým příjmem kalorií
  • Vynecháváním bílkovin
  • Pasivním životním stylem
  • Spánkovou deprivací
  • Vysokým příjmem cukrů
  • Nedostatkem svalové hmoty
  • Vysokým příjmem soli
  • Stresem
  • Nemocemi (především hormonálního systému)
  • Nedostatkem vody
  • Příliš vysokou teplotou v bytě či domě

V některých případech má na metabolismus člověka negativní vliv i jeho rodinná anamnéza. Jde však o naprosté minimum případů.

Když se podíváme na některé body z výše uvedeného seznamu trochu podrobněji, zjistíme, že největším nepřítelem rychlého metabolismu je stres a nezdravý životní styl.

Naprostým základem by pro vás mělo být dostatečné množství kvalitního spánku, který vyvážíte zdravou stravou bez přebytku soli a cukru a budete pravidelně pít dostatečné množství čisté pramenité vody.

Co se týče stresu, tomu se v životě asi úplně nevyhne nikdo z nás. Tento diskomfort byste se však měli naučit zdravě vyvážit důkladnou duševní hygienou, meditací či jinou z mnoha dostupných relaxačních technik.

Metabolismus a hubnutí

Možná vás zaujalo, že jsme v předešlých odstavcích neřešili množství svalové hmoty a nedostatek potravy. Faktem je, že oba tyto body jsou natolik důležité, že jsme se rozhodli jim věnovat samostatný odstavec. Hlavně proto, že většina lidí si stále neuvědomuje, jak moc spolu tyto dva body souvisí a do jaké míry si svým počínáním ve skutečnosti škodí.

Pravdou je, že se řada lidí domnívá, že když sníží svůj kalorický příjem (případně, když vyškrtnou bílkoviny a tuky), tak zhubnou. A to i bez toho, aniž by k hubnutí potřebovali pohyb.

Ano, to je sice pravda. Ale tím, že si k hubnutí vyberou takto drastickou dietu shodí jen svaly a v některých případech možná ještě vodu. Poté, co se po dietě vrátí ke svému původnímu stravovacímu režimu je ale velmi nepříjemně překvapí nežádoucí jojo efekt. K němu ale musí zákonitě dojít, jelikož dostatek aktivní svalové hmoty je klíč k rychlejšímu metabolismu. (Udržování svalů je pro tělo náročné, jelikož spotřebují hodně energie i v klidovém režimu.) O ty ale dietáři přišli kvůli drastické dietě bez jakéhokoliv zastoupení bílkovin. Jejich metabolismus se proto neskutečně zpomalil a dál na sebe fakticky nabalují jen další tuk.

Proto, pokud chcete efektivně zhubnout a váhu si následně i udržet, je důležité, abyste nedrželi hladovku, ani žádné jednostranně zaměřené diety. Naopak začněte cvičit, jezte hodně zeleniny, snižte příjem sacharidů a dopřávejte si kvalitní zdroje bílkovin a zdravých tuků. Uvidíte, že vaše výsledky budou najednou mnohem lepší.

Máte vlastní zkušenost s pomalým spalováním? Budeme rádi, když nám svůj příběh napíšete do komentářů. 


CHCETE KONEČNĚ ZHUBNOUT?

  • Ověřené přípravky na hubnutí
  • Tobolky na přírodní bázi
  • Podrobné srovnání různých přípravků

Co zpomaluje náš metabolismus
5 (100%) 2 hlasů

Podobné recenze

Jedná se o podvod? Napište vaše zkušenosti.

Diskuze.

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Sex Cams