Nastartujte své tělo na jaro – jarní Detox

Naposledy aktualizováno

Detoxikace je očistná kúra. Nejde o hladovění či drastickou dietu, ani krátkodobou záležitost. Jde o změnu stravování i životního stylu, kterou odstartujete. Ideální je poradit se s odborníky.Detoxikace by měla být postupný proces. Detoxikační jídelníček musí zohledňovat věk, pohlaví, zdravotní stav, fyzickou zátěž i typ zaměstnání. Asi nejdůležitější je to, co jste jedli před jeho zahájením. Je velký rozdíl mezi očistnou kúrou jedince zvyklého na fastfood, colu či pivo a očistnou kúrou toho, kdo pravidelně cvičí a jí zdravě. Detoxikační program přinese i jiné výsledky. Dočasně proces očisty přinese únavu, zhoršení stavu pokožky či vlasů. Pak přijde nová energie.

detox

Výsledky si musíte zasloužit

Postupná a pravidelná detoxikace zlepšuje zdravotní stav, oddaluje stárnutí, posiluje imunitu a pomáhá ke kráse. Obnoví a zvýší činnost orgánů podílejících se na očištění těla, vylučovacího systému, ale i jater a ledvin. Urychlí obnovu buněk, jejich regeneraci i tvorbu nových buněk. Detoxikace zlepší činnost mozku, okysličí krev a rozproudí lymfu. Stimuluje hormonální systém, včetně důležité činnosti štítné žlázy. Dojde ke zlepšení nálady, psychiky i sexuální výkonnosti.

Co je detoxikace

Detoxikace není hladovění. Jde o odlehčení jídelníčku a vyřazení toho, co tělo nepotřebuje, co mu škodí a zanáší škodlivinami. Jde o pozvolný proces bez šoku. Vynechte maso, uzeniny, rafinovaný cukr, bílé pečivo, nepijte alkohol, nekuřte. Vylučujte kyselinotvorné potraviny a přidejte zásadové, ať jsou v rovnováze. Neutralizujte překyselené tělo. V těle by mělo být pH krve kolem 7,36 až 7,44. Zeleninu jezte kdykoliv, dopoledne ovoce, večer místo sacharidů bílkoviny.

detox

Fáze přípravná

Detoxikační plán není jednorázová záležitost. Očistná kúra je skvělou příležitostí, jak provést celkovou změnu životního stylu a současně třeba začít hubnout. Perfektně vám nastartuje metabolismus, naučíte se jíst vhodné potraviny, zažijete si dostatečný pitný režim a zaměříte se alespoň na 2 litry neperlivé vody denně. Nezapomínejte ani na pravidelný pohyb, odpočinek a meditaci. Budete na správné cestě za lepší postavou, dobrou imunitou a pevnějším zdravím.

Fáze odlehčená

První odlehčená fáze trvá 1 až 2 dny, pokud se stravujete vyváženě, 7 až 14 dní, pokud jste na fastfoodu a necvičíte. Doporučené množství tekutin, převážně čisté, neperlivé vody, je v těchto dnech 2,5 litru, jinak budete větším množstvím zatěžovat ledviny. Zapojte i očistné bylinné čaje, jako je kopřiva, máta, ostropestřec mariánský, pampeliška a bylinné čisticí směsi.

Vynechte smažené, tučné, uzeniny, cukr, umělá sladidla, mléko, bílou mouku a pečivo, alkohol, sůl, ale i kávu. Zařaďte ovoce, zeleninu, klíčky, luštěniny, rýži, ovesné vločky, semínka, ořechy, zakysané mléčné výrobky a ryby. Zvolte intenzivní pohyb jako je aerobik a intervalový trénink. Přidejte wellness, masáže, koupele i saunu. Nezapomínejte relaxovat.

špenát

Fáze detoxikační

Trvá 3 až 7 dní, klidně i 14 dní, dle předchozího životního stylu. Pijte 3 litry denně. Ráno si dejte vlažnou vodu s citronem. Žádné maso a mléčné výrobky. Zapojte zelenou listovou zeleninu, obiloviny, jako pohanka, quinoa, jáhly a rýže, luštěniny kvůli bílkovinám, ryby, tofu, semínka a oříšky, klíčky, zeleninové a ovocné smoothie. Jezte kašovitou stravu a zeleninové vývary. Zaměřte se na procházky, jógu, pilates, plavání, relaxaci, meditaci, lymfodrenáže a masáže.

Fáze závěrečná

Na závěr zopakujte přípravnou fázi. Zapojte maso, těstoviny, kysané a rostlinné mléčné produkty, lehké, dobře stavitelné a zdraví prospěšné potraviny. Do stravy nevracejte tučné, sladké a slané. Změna vede ke zdravému životnímu stylu, snížení váhy, lepší fyzické i psychické kondici. Během detoxikace zapojte zelený ječmen a pšenici, spirulinu, chlorellu, psyllium a superpotraviny. Ořechy a semínka namáčejte přes noc do studené vody. Budou stravitelnější a tělo je lépe zpracuje.

Podobné články:

Zanechat komentář