5 praktických tipů jak rychle zhubnout břicho

Naposledy aktualizováno

Běžně slýcháváme výrazy jako pekáč buchet, břicho jako valcha, six-pack. Vedle bicepsu je břicho nejpopulárnější svalovou skupinou. Zejména u žen se hezká postava posuzuje podle plochého bříška a u mužů vyrýsovaným břichem, na kterém se dá křen strouhat.

Břišní svaly

Břišní svaly používáme prakticky neustále, protože se podílí na vzpřímeném držení páteře, dýchání, sedání, předklánění, kýchání, vylučování (pozor na hemeroidy) a třeba i při porodu. Pokud mluvíme o břišních svalech máme obvykle na mysli přímý břišní sval. Ten je rozdělný pásy šlach, které tvoří ony „buchty“. Po stranách přímého břišního svalu jsou šikmé břišní svaly, které jsou často zanedbávané. Ukládání tuku je dáno geneticky podle pohlaví. U mužů se tuk ukládá primárně do břicha, u žen do hýždí a břicha.

Nejdůležitější zásada

Zopakujme si jednu ze zásad fitness. Všechny svalové skupiny je třeba rozvíjet harmonicky. Lidé, kteří se soustředí pouze na izolované svalové skupiny, jednak riskují zdraví a navíc vyrýsované břicho sousedící s povislými prsními svaly působí úsměvně. To jaký konkrétní přístup zvolíme záleží na naší aktuální situaci. Pokud se nám jedná o kosmetické úpravy, vyrýsování nebo shození několika kil. Pak jsou posilovací cviky dobrá volba.

1. Bez změny ve stravě to nepůjde

fiber-184453_640

U lidí s vyšší nadváhou se setkáváme se dvěma problémy. Prvním je obecně špatná kondice a druhým je negativní vztah k pohybu. Pro postupné odstranění obou problémů je nejzásadnější  úprava stravy a aerobní pohyb (procházky, jízda na kole, plavání). Pro úpravu stravy platí všeobecně platná pravidla – snížení energetického příjmu – vyloučení hotových jídel, sladkého a sladkých nápojů, smaženého, fast foodů, hranolek a čipsů, přílohy (knedlíky, brambory) nahradíme saláty. Nutné je zvýšení příjmu zeleniny a ovoce.

2. Pohyb

Každodenní chůze středně rychlým krokem na vzdálenost 6 km, je nejlepším nástrojem pro snižování váhy, tedy i tuku na břiše. Zásadní je pravidelnost! Častou chybou jsou velké dávky pohybu na začátku, které vedou k únavě a bolestem, takže nadšení pro pohyb rychle končí. Před pohybovou aktivitou je praktické si připravit zdravé jídlo, protože při vyčerpání lidé sahají po sladkostech jako rychlém zdroji energie. Vhodným zdrojem energie po sportu je např. banán nebo jiné ovoce.

3. Cviky na posílení břišních svalů

Základní cviky pro posilování břišních svalů jsou zkracovačky a sedy-lehy. Břicho lze také posilovat přednožování ve visu na hrazdě nebo pomocí různých lavic a strojů. Obecně lze říct, že jejich použití umožňuje sval při cvičení více izolovat a jedná se o pokročilejší techniky. Při posilování břicha nezapomínejme na posilování zad, tak ať se souměrně rozvíjí obě skupiny ležící proti sobě.

4. Posilování břicha při aerobních sportech

Břišní svaly zpevňujeme také při jiných sportech – aerobiku, józe, plavání a dalších. Takže i lidé, kteří nemají rádi posilovací cviky, mohou mít dokonalé parametry břišních svalů.

5. Spánek a psychika

baby-22194_640

Samostatnou kapitolou je pak psychika, která je minimálně v první fázi často limitující. Hubnoucí musí zvládnout zbavit se starých návyků a vybudovat nové. Pokud chceme dosáhnout trvalé změny, pak je třeba počítat i s těžšími obdobími, kdy se starý, pohodlný životní styl touží vrátit. S touto oblastí souvisí také dostatek kvalitního spánku, protože bez něj trpí jak tělo tak psychika. 

 

Podobné články:

Chcete konečně zhubnout?

✔️ Ověřené přípravky na hubnutí    ✔️ Tobolky na přírodní bázi    ✔️ Podrobné srovnání

Srovnání přípravků

Zanechat komentář