Pár tipů jak rychle usnout

Kvalita spánku se odráží na celkové kvalitě našeho života. Od toho, jak spíme, se pak odvíjí naše duševní i fyzické zdraví a pohoda. Spát nejméně 7,5 až 9 hodin denně je naprostá nutnost. Jak tedy odstranit potíže s usínáním a dobře se vyspat?

Pokud se často večer převalujete ze strany na stranu a snažíte se najít tu nejlepší pozici, ale už opět víte, že vás zase čeká jen nekonečné zírání do tmy, neúspěšné počítání oveček a  touha konečně usnout a vyspat se, je čas s tím začít něco dělat. Podívejte se, jak se dostat rychle do limbu a pořádně se vyspat.

Pár tipů jak rychle usnout

Vyzkoušejte metodu 4 – 7 – 8

Za metodou 4 – 7 – 8 založené na vědomém dýchání, stojí lékař Andrew Weil. Pomáhá nám zklidnit mysl i srdeční frekvenci a rychleji usnout. Metoda je navíc velmi jednoduchá. Stačí si opřít jazyk o horní patro a pak začít vědomě dýchat. Po dobu 4 sekund se nadechněte nosem, na 7 sekund zadržte dech a 8 sekund pomalu vydechujte ústy. Celý proces zopakujte několikrát za sebou, dokud se vám nepodaří usnout.

Vizualizace a představivost

Když už ležíte večer v posteli a mozek vás neustále nutí přemýšlet na plné obrátky, nevěnujte pozornost svým starostem a problémům. Raději svou pozornost zkuste přeorientovat na něco příjemného. Můžete si zkusit představit pěkný obraz, který vás uklidní, místo v zahradě, které máte rádi, nebo si vybavte nějakou šťastnou vzpomínku. Podle odborníků se vám pak díky procesu vizualizace příjemných míst, snů, vizí a zážitků bude usínat snadno, rychleji a budete se cítit uvolněně.

Co třeba vojenská metoda

Tento způsob využívají vojáci, kteří musejí velmi často usínat v nevhodných podmínkách. Venku, ve vlhku, v zimě, v horku, v hluku a podobně. O metodě si můžete více přečíst v knize Relax & Win: Championship Performance in Whatever You Do. Abyste si tuto metodu osvojili, vybavte se trpělivostí. Než se vám to povede, může to trvat i několik týdnů. Uvolněte obličejové svaly včetně čelistí, jazyka a svalů kolem očí, pak ramena a celé ruce. Pak vydechněte a uvolněte hrudník. Na závěr uvolněte postupně i obě nohy. Toto relaxační cvičení vám zabere jen 1 minutu. Pak si představte nějaký uklidňující výjev po dobu 10 sekund. Pokud to nefunguje, opakujte si stále dokola slovo nemysli, nemysli, nemysli…

Nepřehlédněte:  Štěnice jsou vytrvalí hosté. Řekneme vám, jak se jich zbavíte!

Pár tipů jak rychle usnout

Obrácená psychologie, zkuste prostě neusnout

Zkuste aplikovat metodu takzvané obrácené psychologie. Zůstaňte v posteli, ale řekněte si, že budete i nadále vzhůru a za žádnou cenu neusnete. Nemyslete na to, jak budete ráno nevyspalí. Navodíte si jen úzkost a neklid. Snažte se přesvědčovat, že ještě nebudete spát. Tato metoda je odzkoušená a mnoha lidem usnout opravdu pomáhá.

Zkuste spát na levém boku

Spánek velmi úzce souvisí s naším trávením. Nejezte těsně před spaním těžká jídla. Při spaní na levém boku navíc mnohem lépe působí gravitace na obsah trávicí soustavy a tato poloha vám usnadní k rychlejšímu putování zbytků snězeného pokrmu tělem.

Vyrobte si nápoj na spaní

Pomůže vám také špetka muškátového oříšku v teplém mléce, která vám usnadní usínání. Uklidňující účinky má muškátový květ či oříšek. Z tohoto koření si připravte nápoj a ten vypijte před spaním. Lžička muškátového oříšku vás ale může ohrozit na životě, takže pozor na dávkování a opravdu jen špetku.

Pár tipů jak rychle usnout

Zatlačte si na akupresurní bod

Pro rychlé usnutí vám může pomoci mačkání akupresurních bodů na těle. Jedním místem je bod na vnitřní straně předloktí, který najdete hned pod dlaní pod malíčkem. Ucítíte na tomto místě malou prohlubeň. Krouživými pohyby si ji 2 minuty masírujte a tlačte si na ni.

Pravidelnost a vyvětraná místnost

Pro správné fungování těla potřebujeme svůj běžný rytmus a rutinu. To znamená nejlépe chodit spát a vstávat vždy ve stejnou dobu. Po nějaké době se pak konečně budeme cítit opravdu vyspaní. Možná ani nebudeme potřebovat budík a tělo si přirozeně na pravidelnou dobu spánku zvykne. Vyvětrejte si v ložnici a nechte tam topení na menší teplotu. Klidně si nastavte 16 stupňů a zakryjte se. Budete spát jako zabití a ráno budete čilí jako rybičky.

Chcete konečně zhubnout?

✔️ Ověřené přípravky na hubnutí    ✔️ Tobolky na přírodní bázi    ✔️ Podrobné srovnání

Srovnání přípravků

Napsat komentář