Hubnutí v menopauze

Hormony mohou být opravdu mocné. A vidíme to například u poruch štítné žlázy, kdy buď hubnete, nebo naopak přibíráme na váze. V době klimakteria (období ukončení menstruace a plodnosti) se mění hladina ženských hormonů, což se může projevit na figuře. Dnes je toto období spojováno také s negativními projevy, jak nálad, tak přibíráním. Pokles ženského hormonu estrogenu má vliv na pokles tvorby svalové hmoty a převahu ukládání tuků.

Dále má žena větší sklony k lámavosti kostí, může trpět nespavostí, podrážděností již 7 let před samotnou menopauzou. V této chvíli je dobré řešit situaci také s gynekologem či obvodním lékařem, který vám může doporučit suplementy s estrogenem, a projevům tak zabránit.

Ovšem pokud chcete jít přirozenou cestou, je vhodné si upravit jídelníček a udržovat se v dobré fyzické kondici. Je normální, že se s věkem zpomaluje spalování, tak je potřeba jej popohnat. Existují potraviny, které spalování zrychlí např. zázvor, chilli, pálivé koření, zelený čaj nebo káva. Pro správnou funkci i spokojenost těla je důležité jíst pravidelně a po malých dávkách. Sacharidy (ovoce, rýži, brambory, kaše) si dopřávejte dopoledne. Po 14. hodině bychom měli konzumovat spíše dlouhodobé sacharidy ve formě zeleniny.

attractive-84636_640

Podpořte také nárůst svalové hmoty pojídáním bílkovin (maso, vejce, luštěniny, jogurty) a jejich následné zabudování do svalů pomocí cvičení nebo každodenní procházky. Kromě toho si mléčnými výrobky, pobytem na slunci a pohybem pomůžete v boji proti osteoporóze (řídnutí kostí) a zrychlíte si metabolizmus. Svalová buňka spaluje mnohem více, než tuková. Takže se opět nalaďte do módu „mladá“ a bojujte s menopauzou aktivně i s chutí, tak jako jsme to dělaly dříve.

Podobné články:

Chcete konečně zhubnout?

✔️ Ověřené přípravky na hubnutí    ✔️ Tobolky na přírodní bázi    ✔️ Podrobné srovnání

Srovnání přípravků

1 reakce na “Hubnutí v menopauze”

Zanechat komentář