Červená řepa na hubnutí

Naposledy aktualizováno

Zdravotní účinky červené řepy znali již staří Římané. Ale červená řepa je nejen zdravá, ale také velkým pomocníkem při hubnutí, protože obsahuje malé množství kalorií. Je příjemně sladká a má silné detoxikační účinky. Hubnutí s červenou řepou je účinné také proto, že řepa napomáhá při vstřebávání potravy a při regulaci procesů v našem organismu. A právě tyto dvě složky jsou základem zdravého hubnutí.

Výhody

  • Dostupná téměř v každém supermarketu.
  • Podporuje metabolismus.
  • Detoxikace organismu (čistí játra, ledviny, střeva a krev)
  • Obsahuje velké množství vápníku – pomáhá při zácpě.
  • Zamezuje ukládání přebytečných tuků a cholesterolu.
  • Napomáhá udržovat přirozené prostředí ve střevech.
  • Podporuje imunitu, bojuje proti chřipce a pomáhá proti horečce.
  • Je výborným zdrojem kyseliny listové a je tak prospěšná v těhotenství pro zdravý vývoj plodu.
  • Zvětšuje množství žaludečních šťáv.
  • Podporuje růst buněk a tvorbu červených krvinek.
  • Může působit jako prevence proti rozvoji rakoviny.
  • Pozitivně ovlivňuje fungování mozkových buněk.
  • Omlazuje pleť, posiluje kosti a nehty.

Nevýhody

  • Nemusí každému chutnat.
  • Může se vám brzy přejíst.

Účinné látky obsažené v červené řepě

Antioxidanty, významné aminokyseliny, vitaminy B1, B2, C, E, A, kyselina listová, železo, vápník, hořčík, zinek, jód, měď, křemík, mangan a betakaroten.

řepa 2

Upozornění

Červená řepa je bohatým zdrojem přírodního cukru, a proto by si při její konzumaci měli dát pozor lidé trpící cukrovkou. Větší množství řepy může zbarvit moč do růžova až červena. Nepanikařte, nejde o příznak nemoci. Jakmile přestanete řepu konzumovat, upraví se do normálu.

Hodnocení

Červená řepa obsahuje velké množství zdraví prospěšných látek, navíc je značným pomocníkem při zdravém hubnutí, a tak nám její konzumace nemůže uškodit. Je dostupná téměř v každém supermarketu a ani nemusíte sahat hluboko do své peněženky. Lze ji upravit mnoha různými způsoby a podávat v mnoha podobách, od řepových nápojů, polévek, pomazánek, až po hlavní jídla.

Názory

Zavařená řepa hlavně přijde o vitamíny a enzymy, které se varem zničí. I přesto v ní ale zůstane hodně látek, pro které je dobře ji sníst (i kdyby jen pro tu vlákninu a červené barvivo). Bohužel, pokud to neděláte sami, tak je ta sklenka plná konzervantů a někdy i umělých sladidel. Dnes jsem si udělala šťávu ze syrové řepy, dá se to celkem slušně pít. Mám tam i křen, kedluben a modré zelí. Toho křenu jsem tam asi dala víc, je tam dost cítit a po požití mě pálí chvilku žáha. Ale já to miluju, jak mi to protáhne nos! (Natura, doktorka.cz)

Nevím nic o souvislosti červené řepy a dlouhověkosti, ale strašně mi chutná. Jenom – zprvopočátku jsem snědla celou skleničku naráz a druhý den jsem šla na WC – červeno v míse. Lekla jsem se, ale bylo to fakt jen po té řepě. Papám ji dál. (Jana, doktorka.cz)

Podobné články:

Zanechat komentář