Alkalická dieta

Alkalická dieta vychází s principu, že existují potraviny, které se chovají v těle kysele a potraviny, které jsou naopak zásadité. Vzhledem k nezdravému životnímu stylu, sedavému zaměstnání a nedostatku pohybu má většina lidí překyselený organizmus. Ledviny sice kyselé látky odbourávají, ale mají jen určitou denní kapacitu, tak se v těle ukládají a zpomalují metabolizmus.

Výhody

  • Může se držet dlouhodobě.
  • Alkalické stravování vede ke zdravému životnímu stylu.
  • Zhubnete bez hladovění.
  • Hmotnost se ustálí a nenásleduje jojo efekt.
  • Má vědecký základ.

Nevýhody

  • Musíte změnit styl stravování.
  • Není ji někdy lehké držet.
  • Musíte si hlídat, co jíte.

Omezení

Alkalická dieta obsahuje principy zdravého stravování, takže ji lze držet bez omezení.

Ovoce

Krok po kroku

Pokud chcete začít držet alkalickou dietu, je dobré si potraviny rozdělit na kyselinotvorné a zásadotvorné. Nelze se orientovat jejich chutí, protože reagují v organizmu jinak, než chutnají. Poměr kyselinotvorných a alkalických potravin by měl být 20:80.

Kyselinotvorné potraviny: červené a průmyslově zpracované maso, tuky, smažené potraviny, tučné mléčné výrobky, pšeničné potraviny, sladkosti, slazené nápoje, káva apod.

Alkalické potraviny: zelenina, čerstvé ovoce, luštěniny, ořechy a sojové produkty (tofu, tempeh apod.).

Jídelníček

Snídaně: müsli se sojovým jogurtem a čerstvým ovocem.

Svačina: mrkev a banán.

Oběd: francouzské brambory s uzeným tofu, okurkový salát.

Svačina: meloun.

Večeře: hummus s celozrnnou pitou a zeleninovou oblohou.

Hodnocení

Alkalická dieta funguje na zásadě zdravého stravování. Tím, že tělo zbavíte přebytečných kyselin, nastartujete metabolizmus a budete bez hladovění hubnout. Pravděpodobně se nedostanete na vysněnou váhu za dva týdny, ale zhubnete postupně, a pokud budete dodržovat zásady alkalické diety, vyhnete se i nepříjemnému jojo efektu.

Zkušenosti

Je to moudré, ale jedna věc, v létě víc zásaditých, v zimě klidně více kyselinotvorných, protože zásady ochlazují organismus, to mnoho lidí neví, takže jdeme do polévek. Vše má být v rovnováze. Raw strava je dobrá, ale v zimě vám s ní může být chladno, pokud se neotužujete. (Jan V. Bělohlávek, centrum.cz)

Základní princip je v tom, že se tolik neřeší, kolik a kdy se jí, ale co se jí, potraviny jsou rozdělené z hlediska acidity na kyselinotvorné a zásadotvorné, přičemž ty zásadotvorné jsou ty, co chceme.
Zajímavý a krásně přehledný článek o téhle dietě vyšel tuším v březnovém čísle časopisu Runnebo o ní existuje kniha „Ph zázrak – Zhubněte odkyselením“. Co si zhruba vzpomínám, do těch zásadotvorných patří zelenina, ovoce kromě citrusů, jáhly, brambory, pohanka, do mírně kyselinotvorných citrusy, sýry, maso, ryby, do kyselinotvorných čaj, alkohol, bílý cukr, kakao… (cama, omlazeni.cz)

K těm mléčným produktům: pasterované mléko je kyselinotvorné… Je to hlavně problémům se štěpením mléčného tuku. Pokud je ten tuk již („natrávený“) pomocí mikroorganismů (např. ten kefír), tak už by to kyselinotvorné být nemělo. Co se týče pálení žáhy, tak mě na to mléko nezabírá, ale zabírá na to zázvorový čaj a také pivo. Také jde pít ionizovanou vodu. Základem je ovšem zdravá strava bohatá na ovoce a zeleninu s minimem tuků. (siva01, bio-life.cz)

Chcete konečně zhubnout?

✔️ Ověřené přípravky na hubnutí    ✔️ Tobolky na přírodní bázi    ✔️ Podrobné srovnání

Srovnání přípravků

Napsat komentář